Se era befintliga tillgångar och matcha det kort- och långsiktiga behovet av medarbetare, roller och kompetenser. Skapa en effektiv kompetensförsörjning.
Skapa roller, team och avdelningar precis så som er organisation ser ut. Du ser enkelt om kompetenserna som krävs håller på att förfalla.
Alla medarbetare får en egen personvy där man säkert med hjälp av Bank-ID ser alla sina certifikat och kompetenser.
Importera externt utfärdade certifikat till era medarbetare. Styr giltighetstiden utifrån er verksamhet.
Vy över alla certifikat och kompetenser med enkel filtrering och samlade översiktsvyer. Möjlighet att skapa nedladdningsbar rapport på filtrerade certifikat.
Ta vara på alla kompetenser som ert företag besitter. Både vilken man har, borde ha och snart kommer att behöva.
Prata med våra specialister
Säkerställ att du har koll på dina medarbetares kunskap och kompetens så att du kan du planera verksamheten, matcha krav från interna processer eller i en upphandling – och förstås fokusera på dina kunder.
Kompetens är mer än dina utbildningar, det är också din motivation, din vilja, din kunskap och dina färdigheter. Kompetens innebär både hårda och mjuka delar: den kompetens som består av certifikat och den kompetens som består av erfarenhet. Därför behöver kompetens både beskrivas och dokumenteras oavsett bransch.